У Львові сперечаються про оголену жіночу скульптуру у Стрийському парку

0
475

У Львові готуються до щорічного тижня скульптури. Тема 2023 ‒ “Старе й нове”. Вся паркова скульптура, яку представлять у місті Лева, буде говорити про зміни на тлі зв‘язку з минулим. Зараз у у Стрийському парку почали монтувати експозицію, яка вже викликала масштабне обговорення не лише через містян, а й “завірусилось” у мережі.

Про це пише Кулемет з посиланням на УП.

Тиждень скульптури вже обурив деяких львів’ян. Мішенню критики стала скульптура Василя Корчового “Впевнена”, що відтворює жіночу фігуру.

Про “критику” скульптури написав у соцмережах співорганізатор виставки Павло Гудімов.

Вже в перші хвилини львів’яни проявили таку активність що моя стрічка переповнена фото і постами на тему однієї з них а саме роботою Василя Корчового “Впевнена”. Це так важливо жити в місті і країні, де демократичні думки є частиною всіх процесів, цокрема в культурі. Безмежно дякую за кожне слово, написане про скульптури, за кожну думку, яка збігається чи не збігається з моєю“, ‒ написав Гудімов.

Під постом Павла Гудімова залишила допис очільниця столичного Музею голодомору Леся Гасиджак, яка нещодавно зазнала масштабного цькування в соцмережах. Вона написала, що поширення фото скульптури Корчового спричинило новий шквал мемів та хейту на її адресу.

Зі свого боку хочу подякувати за цю прекрасну роботу і проект. Якщо всесвіт вирішив випробувати мене на стійкість (а ти/ви/команда є одними з операторів цього процесу), то у нього це напрочуд вдало виходить. Бо пішла нова хвиля мемів, щирих коментарів від добрих ідеальних галичан. Хоча, не приховуватиму, думки про те, що вам заплатили ті, хто 3 тижні тому почав все це божевілля, в мене теж були… Тільки найбільшому ворогу бажаю опинитися в подібній ситуації“, ‒ написала Гасиджак.

Павло Гудімов заявив, що організатори очікували резонансу навколо скульптури.

“Так, розраховували на резонанс, всі організатори про це говорили, що ця скульптура найбільше зрезонує, тому власне вона має бути”, ‒ каже Гудімов, наголошуючи, що таким чином з публікою вирішили поговорити про “різну красу”.

Мені здається, що ця скульптура дуже сильно розширює рамки. Я більш ніж певен, що багато людей взагалі по-іншому подивиться на поняття краса, після того, як підуть і наживо подивлються роботу Корчового. І відверто кажучи, ми всі маємо оцю низку стереотипів, які сформовані рекламою, масовою інформацією і взагалі масовою свідомістю. І мені здається, що Корчовий підняв надзвичайно важливу тему. Розширення поняття краса, диверсифікація цього поняття і, саме головне, він це робить настільки професійно, що неможливо підкопатися“, ‒ прокоментував Павло Гудімов.

Він зауважив, що занепокоєння мешканців Львова викликали зокрема й тимчасові постаменти, на які встановили скульптури ‒ й нагадав, що це зробили лише на час проведення фестивалю, з погодженням у всіх відповідних інстанціях.

Також Гудімов підкреслив, що задоволений таким широким обговоренням мистецького заходу, коли фокус уваги змістився з війни на мистецтво і цікаво бачити різні думки й різні інтерпретації. Гудімов нагадав, що в рамках минулорічного фестивалю скульптури експонат “Дудіння” також викликав широке обговорення містян ‒ комусь інтерактивна скульптура заважала, а хтось тішився її встановленням.

Тиждень скульптури, який, завдяки обговоренню, вже набув широкої реклами, стартує у Львові 20 серпня. Меценатом проєкту є засновник мистецького об’єднання ЧервонеЧорне, яке організовує канівський скульптурний симпозіум і Юрій Сташків. Тиждень скульптури організовують Міська рада, ЛОДА, Академія мистецтв і Я Галерея, засновником якої є Павло Гудімов. Цього року основна тема “Старе і нове”.

Залишити відповідь